Šta možemo da naučimo od gusaka o timskom radu?
Izvor: “Lessons from the Geese”, Dr. Robert McNeis
Činjenica br.1
Kada jedna guska zamahne svojim krilima, to daje dodatni polet i olakšava letenje guskama koje se nalaze iza nje.
Leteći u „V“ formaciji, jato gusaka može 71% duže da leti nego što bi to mogla svaka ptica pojedinačno.
Lekcija 1
Ljudi koji imaju zajednički pravac (cilj) i osećaj zajedništva, mogu svoj cilj ostvariti brže i lakše, jer „putuju“ oslanjajući se jedni na druge.
Činjenica br. 2
Kada jedna guska ispadne iz formacije, ona ubrzo oseti teškoću i otpor koji letenje van jata podrazumeva. Ona se brzo vrati u jato kako bi iskoristila prednost snage zamaha guske ispred nje.
Lekcija 2
Kada bismo imali dovoljno razuma kao guske, ostali bismo u formaciji sa drugima koji idu u pravcu u kome želimo. Bili bismo spremni da prihvatimo njihovu pomoć i podršku, a svoju podršku ponudili bismo drugima.
Činjenica br. 3
Kada se ptica koja predvodi jato umori, druga ptica preuzima vođstvo, a prva se vraća na začelje kako bi iskoristila podsticajnu silu zamaha gusaka ispred nje.
Lekcija 3
Veoma se isplati imati praksu rotacije tokom obavljanja teških zadataka i deliti vođstvo u timu. Kao i u slučaju gusaka, i u timovima postoji međuzavisnost među članovima u pogledu veština, sposobnosti, specifičnih znanja i talenata, kao i resursa.
Činjenica br. 4
Guske koje lete u jatu gačući ohrabruju one koji su na čelu da održe brzinu kretanja.
Lekcija 4
Treba da vodimo računa da i naše „gakanje“ bude ohrabrujuće. U timovima u kojima ima više ohrabrivanja i podsticanja među članovima, produktivnost raste. Moć ohrabrivanja koja dolazi „od srca“ i počiva na osnovnim vrednostima tima jeste kvalitet koji treba svim našim timovima.
Činjenica br. 5
Kada se neka guska razboli, biva ranjena ili pogođena, druge dve guske automatski napuštaju jato i prate prvu gusku pri spuštanju, kako bi joj pomogle ili pružile zaštitu. One ostaju sa ranjenom guskom sve dok ne ugine ili se ne oporavi. Zatim, one polete u novoj manjoj „V“ formaciji ili se priključe nekom drugom jatu.
Lekcija 5
Kada bismo imali razuma kao guske, ostali bismo zajedno i podržavali jedni druge i u teškim trenucima, a ne samo dok smo jaki i dok nam sve teče glatko.
......
izvor: “Lessons from the Geese”, Dr. Robert McNeis
Natura Online (11.5.2015)