NAUKA

Wi-Fi mreža šteti drveću

Prema rezultatima studije koja je nedavno sprovedena u Holandiji, zračenje Wi-Fi mreža je štetno po drveće jer izaziva značajne varijacije u rastu, napukline na kori i isticanje tečnosti iz kore...

Izvor Mikro Vesti

Listopadno drveće zapadne Evrope pogođeno je ovim štetnim zračenjem, navodi se u studiji koju je sprovela grupa institucija, uključujući univerzitete u Delftu i Vageningenu. Studiju je naručio grad Alphen aan den Rijn pre pet godina nakon što su zvaničnici pronašli neobjašnjive anomalije kod drveća koje se nisu mogle pripisati ni virusnim ni bakterijskim infekcijama.

Posle dodatnih testiranja, zaključeno je da "zaraza" pojavljuje u celoj zapadnoj Evropi. U Holandiji oko 70 procenata drveća u gradskom podrčju ispoljava iste simptome, u poređenju sa samo 10 procenata pre pet godina. Najviše je pogođeno drveće u gusto zasađenim područjima.

Pored elektromagnetskih polja koje stvaraju mreže za mobilne telefone i bežične LAN mreže, mogu se okriviti i ultrasitne čestice koje emituju automobili i kamioni. Ove čestice su toliko male da mogu ući u organizam ljudi.

Studija je uključivala 20 drveta jasena koji su bili izloženi različitim izvorima zračenja u periodu od tri meseca. Drveta koja su se nalazila najbliže Wi-Fi pristupnim tačkama dobila su "olovni sjaj" po lišću, što zapravo predstavlja izumiranje gornjeg i donjeg epidermisa lišća. U studiji je takođe zaključeno da zračenje Wi-Fi mreža može uticati na smanjeni rast kukuruznog klipa.

Istraživači su naglasili da su potrebne dodatne studije kako bi se potvrdili trenutni rezultati i odredili dugoročni efekti zračenja Wi-Fi mreža po drveće.

Mikro Vesti  (24.11.2010)