OTKRIVEN GEN ODGOVORAN ZA "NIKOTINSKU ZAVISNOST"

Geni i pušenje

Kalifornijski genetičari su, koristeći jedan izdvojeni gen kako bi eksperimentalnog miša učinili hipersenzitivnim na nikotin, otkrili da je delimični "krivac" za stvaranje zavisnosti od nikotina - jedan molekul moždane mase...

Izvor: "Science"

Genetski obrađeni miševi bili su izloženi najmanjoj mogućoj količini nikotina, 50 puta manjoj od one koja inače kruži kroz krvotok tipičnog pušača.

Jednom "navučeni" na nikotin, miševi su počeli da pokazuju klasične znake zavisnosti od nikotina koji teraju pušače da udišu duvanski dim, saopštili su naučnici u časopisu "Sajens".

- Kad je o pušaču reč, njegovo zadovoljstvo dolazi od jedva vidljivog lučenja dopamina, moždane supstance zadužene za smirivanje, koju iz "normale" pomera nikotin. I što pušač više "dimi", to njegov organizam postaje tolerantniji prema nikotinu. A to opet znači da se bez nikotina pušač ne oseća prijatno - tvrdi doktor Henri Lester, profesor biologije na Kalifornijskom institutu za tehnologiju, jedan od desetorice istraživača na ovom projektu.

Natura Online (10.9.2009)