MOŽE DA IZGLEDA ALI OVO - NIJE REKLAMA
Telenor je, ipak, svetska kompanija
Priča je više jednostavna nego komplikovana. Uglavnom, posle mog dugog unutrašnjeg opiranja, pre desetak dana, rešio sam i konačno kupio sebi pametni mobilni telefon. iPhon 5s. Nov, u prodavnici, legalno. I to po povoljnoj ceni. Međutim, za manje od dva dana moj novi i lepi telefon "napravio" mi je račun od čak - dve hiljade dinara! Kada sam to video zamalo da me nije strefio infarkt… Šta se, zapravo, dogodilo?
Piše Dušan Marinović, urednik
Do tog trenutka nisam imao baš nikakvog iskustva sa pametnim telefonima, sa internetom na tim "pokretnim računarima"…
Tek, odmah po kupovini novog iPhona otišao sam do svoje Telenorove poslovnice u komšiluku, dobio novu SIM karticu i tamo zamolio da mi pomognu oko aktivacije mobilnog telefona. Međutim, okreni-obrni, to mi nisu tamo uradili sa obrazloženjem da "oni ne smeju da aktiviraju" ove telefone. Ipak, našao se jedan njihov mladić koji je želeo da mi pomogne ali i posle silnog "setovanja" moj pametni telefon nije mogao da se aktivira, a nisu mogli ni da mi prebace moje kontakte sa starog telefona na novi zbog različitih operativnih sistema… Ipak, na kraju, iPhone je aktiviran tako da sam bar mogao da zovem sa svog mobilnog broja i budem pozivan.
Kako u kući još nisam imao bežičnu internet vezu, ta dva naredna dana proveo sam ručno prebacujući svoje kontakte u novi telefon. I onda uveče, u nedelju, oko deset, htedoh da vidim samo kakvo mi je stanje računa kod Telenora i kako to, zapravo, na novom aparatu funkcioniše. I kada sam pogledao, samo što me nije strefio infarkt: moj dug prema Telenoru, bez pretplate, iznosio je bezmalo - dve hiljade dinara!
Odmah sam ugasio iPhone, otrčao do računara, Google, YouTube… I imao sam šta da vidim: dva dana meni je stalno, a da ja to nisam uopšte znao, bio uključen tzv. G3 što znači da sam sve vreme "koristio" brzi internet a da, pošteno govoreći, nisam ni otvorio svoj internet pretraživač.
Bio sam šokiran. I osećao sam se pomalo prevarenim…
Uspeo sam da nađem na Netu kako da tu opciju isključim i zaustavim "brzi taksimetar" na svom pametnom telefonu. Ali, račun je bio već napravljen. I to ne mali.
Seo sam sutradan i napisao uljudan ali i ozbiljan mejl Telenoru. I rakao im, kao njihov stari klijent, šta se stvarno dogodilo. Napomenuo sam u pismu i da nisam imao pojima da je na njihovu brzu mrežu uključen moj novi telefon ali i da ću, bez reklamacije, platiti ceo taj račun koji su mi napravili, odnosno da sam spreman da platim taj "danak" svojoj "tehnološkoj nepismenosti"… Ali i da me ozbiljno čudi da je neko od njih mogao, najverovatnije nenamerno, da mi "nasetuje" telefon na takvu opciju, pa i da me niko u Telenoru nije ni upozorio na tu "opasnost".
Kliknuo sam i poslao taj mejl 19. aprila oko 13 sati.
Dobio sam potvrdu o prijemu mejla odmah, a potom i obaveštenje od Telenora da će me, o mom prigovoru, pismeno obavestiti u roku od osam dana.
Nisam, naravno, ništa dobro očekivao... Ali sam, jednostavno, morao da im to sve napišem; i zbog njih ali i zbog sebe...
Danas ujutru, 27. aprila, zazvonio je poštar na moja vrata. I uručio mi preporučeno pismo od Telenora. A u njemu, kao odgovor na moju reklamaciju, između ostalog, pisalo je i ovo:
"Poštovani gospodine Marinoviću,
Povodom Vašeg prigovora na uslugu pruženu u našoj poslovnici i trenutno zaduženje Vašeg broja 063/xxxxxx, pružamo potrebno obrazloženje.
Aktivacija Apple uređaja, bilo da su kupljeni u našoj ili nekoj drugoj prodavnici, se ne vrši od strane naših zaposlenih. Svakako, nije u pitanju nespremnost da pomognemo korisnicima u korišćenju novog uređaja, već poštovanje politike samog proizvođača. Žao nam je što je zbog navedenog došlo do neprijatnosti koje opisujete u Vašem dopisu, kao i ukoliko je došlo do nenamerne aktivacije mobilnog interneta od strane našeg zaposlenog.
Svakako, nama nije u interesu da oštetimo naše korisnike, te smo doneli odluku da Vaš prigovor prihvatimo i broj 063/xxxxxx ne zadužimo za korišćenje interneta u matičnoj mreži u mesecu aprilu. Nažalost, iznos trenutno neplaćenog internet saobraćaja će do kraja meseca biti prikazan prilikom provere trenutnog stanja preko koda *311#.
Uz želju da Vaš novi aparat koristite sa zadovoljstvom, kao i u nadi da nam predstoji nastavak dugogodišnje saradnje, srdačno Vas pozdravljamo.
Telenor d.o.o.
Služba za naprednu podršku korisnicima."
Ostao sam matiran; nisam imao ništa sebi da kažem.
Telenor me je ovim svojim profesionalnim potezom potpuno razoružao. I pokazao mi da su oni, zaista, velika i svetska multinacionalna kompanija.
Zato molim da se sve ovo što sam napisao nikako ne shvati kao reklama već kao - činjenično stanje stvari. Ono stanje koje, svakog poštenog čoveka, mora da raduje... Uostalom, o ružnim i lošim vestima svi naširoko razglabamo i pišemo ali ne i onim - lepim i dobrim. Navodno, to ne zanima nikoga. Nije istina! I te kako lepe i dobre stvari zanimaju ljude ali je takvih primera i vesti, nažalost, u današnjem svetu sve manje...
I još nešto: ovaj Telenorov potez nedvosmisleno pokazuje i da se u Srbiji, uprkos svemu, stvari kreću na bolje. I da, čak i kad nam se učini da nade nigde nema - ona realno postoji, da je tu pored nas...
Hvala Telenoru.
A što se mene tiče, nastavljamo zajedno tamo gde smo pre neki dan stali...
Natura Online (27.4.2016)