sreda, novembar 22, 2017

DEVET VAŽNIH KORAKA OD IDEJE DO KONAČNE REALIZACIJE POSLA

Kako se pravi dobar sajt?

sijalica TWD

Prvi korak u izradi novog internet sajta je analiza naših potreba, odnosno koje ciljeve želimo da postignemo njime. Naredni: moje upoznavanje sa vašom firmom i delatnošću, sa vašim proizvodima ili uslugama. Sledeće što treba definisati su sadržaj, struktura i način funkcionisanja sajta. To znači da treba okvirno odrediti broj strana, menije i posebne elemente (module) kao i njihov raspored na sajtu. Pre ovoga, bilo bi veoma dobro odrediti naziv samog sajta kao i domen koji će imati jer i to može biti od presudne važnosti za uspeh celog projekta.  Šta dalje?...

Sledi definisanje likovno-grafičkog rešenja, odnosno kako će novi sajt izgledati. To podrazumeva precizan izbor boja, slika, slova, simbola i ikonica koje bi morale da budu u skladu sa vašim korporativnim identitetom.

Sledeći korak u izradi vašeg internet sajta podrazumeva prikupljanje potrebnog materijala. Svaka informacija može biti od velike koristi pri pisanju teksta za sajt, a slikama, ilustracijama i fotografijama, koje moraju biti profesionalno urađene, traba takođe posvetiti veliku pažnju.

Naredni korak je neposredna izrada sajta na "lokalu", njegovo stalno testiranje tokom rada i, na kraju, njegovo postavljanje na udaljeni server hosting provajdera. U poslednje vreme, međutim, sve više klijenata traži da se sajt radi "uživo", odnosno da se on odmah postavlja na server hosting provajdera kako bi i naručioci posla mogli da prate, gotovo u realnom vremenu, tok njegove izrade. Naravno, ni to nije problem...

Posle "prebacivanja" sajta sa lokalnog hosta na "živi server", ako sajt već nije direktno postavljen tokom samog rada na njega, neophodno je njegovo testiranje, provera navigacija, funkcija, modula, linkova, teksta, fotografija... i to na različitim pretraživačima interneta (brauzerima). Treba pažljivo analizirati i kako sajt funkcioniše na različitim računarskim platformama, odnosno kako sve to "radi" na pojedinim desktop računarima, laptopovima, tabletima i pametnim mobilnim telefonima. Obično, tada treba odraditi i sitne prepravke i konačno - pustiti sajt zvanično "u rad". 

Tada sajt treba prijaviti na najvažniji internet pretraživač Google (... pa i druge) i, ako već prethodno, tokom samog rada, to nije urađeno, obavezno uraditi SEO optimizaciju sajta. 

Sve ove korake radimo zajednički. Tokom izrade sajta neposredno sarađujemo kako bismo došli do pravih odluka i rešenja.

No, postavlja se pitanje: da li će i naš kvalitetan sajt postati nezaobilazan standard i u našem još uspešnijem poslovanju?

Tvrdim: najbolji i najefikasniji način predstavljanja bilo koje delatnosti, usluge ili proizvoda, u današnjem poslovnom okruženju, jeste upravo putem - našeg internet sajta. 

On je nezaobilazan i nezamenljiv standard u predstavljanju našeg poslovanja a, rekao bih, i postojanja na tržištu. Atraktivno dizajnirane internet stranice uveriće posetioce, uz odgovarajući sadržaj koji mora da se zasniva isključivo na proverljivim činjenicama, da smo mi i najbolji ponuđač svojih proizvoda ili usluga. Zato je tom nerazdvojivom vizuelno-informativnom segmentu svakog sajta neophodno posvetiti - veliku pažnju. 

Šta to znači?

Kvalitetno urađen sajt mora da ima privlačno i pamtljivo grafičko rešenje, ono po čemu će se, na ovaj ili onaj način, razlikovati od onih drugih, šablonizovanih, tipiziranih...  To znači da treba da ima skladan odnos teksta, slika i pozadinskih boja. On ne sme da bude pretrpan sadržajem jer ga to čini nepreglednim i teškim za čitanje. Dobro je da na njemu bude jednostavno napisan i jasan tekst, sadržaj koji će svima biti prijemčiv i razumljivim.

Sajt treba da ima nedvosmislenu navigaciju, odnosno pregledan meni (ili možda više njih) kako bismo se lako i brzo kretali po njemu. Na sajtu treba da budu tačne informacije i ispravni linkovi, a fotografije i slike uvek u skladu sa tekstom i osnovnom porukom autora sajta.

Odlični sajtovi su oni koji se brzo učitavaju u svakom internet pretraživaču kao i oni koji imaju jasnu poruku šta njime želimo da postignemo.

U većini slučajeva, vlasnici sajtova, širom sveta, pokušavaju da njime skrenu pažnju javnosti na sebe, svoj posao, svoje proizvode, svoje usluge, specifičnosti... kako bi, u krajnjem - to što rade dobro i prodali. A to nije ni malo lako! Pogotovu kada se zna da već sada na svetu ima više desetina miliona aktivnih internet sajtova: onih odličnih, dobrih i onih trećih koje bi svako normalan želeo da preskoči.

Potrudimo se zato da naš sajt bude u prvoj grupi, među onim najblaže rečeno - sjajnim! 

Idemo dalje...

TWDLOGO

........

Natura Online (4.11.2017)

page counter