sreda, novembar 22, 2017

NAJPRE DA SE ISKRENO UPITAMO:

Da li nam je i zašto potreban sajt?

web na tacni 02 

Umesto uobičajenog i pojednostavljenog odgovora koji bi nam, otprilike, sugerisao da se u današnjem poslovnom svetu "internet sajt podrazumeva", evo još nekih činjenica. Internet nije više stvar budućnosti, on je odavno naša sadašnjost; mnogima bi život bio gotovo nezamislim bez njega. U razvijenih zemljama, govore statistike, više je onih koji vreme provode uz internet nego uz TV program. Taj trend je sve prisutniju i u nas jer se sve više ljudi i informiše na netu. Zato ne čudi da su i u svetu tradicionalna sredstva masovnog informisanja u ozbiljnoj krizi. U poslovnom svetu odavno se smatra da je internet sajt lična elektronska ili vizit karta svake firme, bila ona multinacionalna, velika, srednja ili mala. Ljudi sve više besplatno komunicaraju preko interneta, mejlom, društvenim mrežama, skajpom, viberom, mesendžerom... a od 75 do čak 95 odsto korisnika, zavisno od zemlje do zemlje, koristi obavezno internet kada nameravaju da nešto kupe. U Danskoj je, pre nekoliko godina, čak 94 posto svih kupovina i plaćanja u toj zemlji obavljeno online, tj, preko interneta. Neverovatno ali - istinito!

Prema ozbiljnim istraživanjima sve više je sajtova u svetu koji su prilagođeni za internet saobraćaj preko mobilnih telefona ili tableta. Gotovo dve trećine korisnika tih pametnih stvarčica smatra da je za njih veoma važno da mogu, na svojim mobilnim uređajima, da podjednako dobro vide i prelistaju određeni sajt. Ukoliko to ne mogu, 79% njih "beži" sa takvih neprilagođenih sajtova za mobilne telefone ili tablete. Tri četvrtine vlasnika pametnih mobilnih telefona tvdi i da se često vraćaju na takve prilagođene (responsive layout) sajtove i da na njima zato obično i kupuju online ono što im treba ili što je jeftinije nego u običnim prodavnicama.

Da zaključimo: internet sajt je imperativ opstanka u današnjem poslovnom svetu, ma kako široko tumačili pojam "poslovni". Firme koje nemaju svoj zvanični sajt smatraju se "fantomskim", pa čak i neozbiljnim, odnosno od malog ili nikakvog poverenja. Baviti se bilo kojim biznisom bez svog sajta, tvrde stručnjaci, sizifovski je posao. Oni naglašavaju i da "mnogi preduzetnici naivno veruju da im je dovoljan profil-dva na nekoj od popularnih socijalnih mreža da bi postigli svoje marketinške ciljeve i unapredili svoju prodaju". Međutim, bez sopstvenog sajta, na kome su jasno i nedvosmisleno naznačeni ime i adresa firme, PIB, matični broj, kontakti i brojevi fiksnih telefona, asortiman proizvoda ili usluga, tvrde stručnjaci, sve druge internet ili sms opcije su - čisto samozavaravanje! Takvi "preduzetnici" uskoro počinju da gube mnogo svog vremena i novca jer, pokazuju dubinska istraživanja, pravi kupci kupuju samo na - zvaničnim, proverenim i sigurnim internet sajtovima ozbiljnih kompanija i firmi ili odlaze direktno kod njih. 

Drugim rečima, sa našim zvaničnim internet sajtom brzo ćemo i lagodnije završavati i druge svoje važne poslove jer će on raditi za nas 24 časa dnevno, sedam dana u nedelji, 365 dana u godini. Uostalom, pokazuje praksa, ukoliko ne nađu baš nas na internetu klijenti će, sasvim sigurno, pronaći našu - konkurenciju!

Naš internet sajt, ukoliko je dobro osmišljen i profesionalno urađen, pozitivno će uticati i na dalji razvoj našeg posla, bez obzira šta to bilo. Sajt će zadržati i ohrabriti naše stare ali i doneti nove klijente, kontakte, poslove, ugovore... Sa našim informativnim, dopadljivim, preglednim i pismenim sajtom naš ugled i kredibilitet na tržištu još više će se učvrstiti, posebno kod mlađih kupaca, a samim tim i naša - ukupna prodaja. Našem sajtu, sa bilo koje tačke na svetu, u bilo koje vreme, treba li to posebno naglašavati, svako može da pristupi i obavesti se, na pouzdan način, o onome što konkretno radimo, prodajemo i nudimo klijentima. Tako naš sajt počinje neumorno da privređuje za nas, kao malo ko drugi!

Sa malo uloženog novca u sajt ubrzo ćemo smanjiti naše dotadašnje troškove reklame i marketinga, a povećati svoju poslovnu propulzivnost na domaćem pa i svetskom tržištu, ukoliko imamo baš takve ideje, proizvode ili usluge za prodaju. Jer, kao što je poznato, internet je srušio sve granice: političke, ideološke, ekonomske, informativne, kulturološke, carinske... Zato je internet poput profita i kapitala koji se, takođe, ne osvrću mnogo na granice i druge barijere koje im stoje na putu njihove samooplodnje i dodatne realizacije.  

Nemojmo, dakle, da budemo mimo sveta. To nije dobro ni za nas ni za naš posao. Bilo koji posao!

Uradimo svoj internet sajt na profesionalan način i ne dozvolimo da nam loš i amaterski skrojen sajt napravi više štete nego koristi. Uostalom, primera da se baš to dogodilo brojnim "štedljivim" preduzetnicima mnogo je ne samo u nas, već i u svetu. Za razliku od njih, ovim povodom, mi budimo ipak drugačiji...

TWDLOGO

......

Natura Online (4.11.2017)

page counter